سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قانون روابط نامشروع

نظر

چند سالی است که حضور خانم‌ها در جامعه زیاد شده است. خانم‌ها بلافاصله بعد از فارغ‌‌التحصیلی سر کار می‌روند و شکل جدیدی از روابط اجتماعی را تجربه می‌کنند. ارتباط خانم‌ها و آقایان جوان در محیط کار اجتناب‌ناپذیر است. زنان در محیط کار معمولا با پیشنهادهایی مواجه می‌شوند که باید بدانند چطور آنها را مدیریت کنند که برای کارشان مشکلی ایجاد نشود. این رابطه‌ها می‌تواند مفید باشد. آشنایی‌های دوران دانشجویی به خاطر جوان بودن طرفین معمولا آینده‌دار نیست اما افراد معمولا در سن ازدواج در محل کار با هم آشنا می‌شوند. افراد در محل کار خیلی از ویژگی‌های خود را بروز می‌دهند و امکان ایجاد شناخت خوبی از خود را فراهم می‌کنند بنابراین محل کار یکی از مکان‌ها و موقعیت‌های خوب برای آشنایی و ازدواج است. اما آیا ایجاد چنین روابطی احساسی در محیط کار صحیح است و در صورت به نتیجه نرسیدن رابطه، چطور می‌توان آن را مدیریت کرد؟

کد اشتباه ندهید
قبل از هرچیز باید بدانید در محل کار باید چطور رفتار کنید. ارتباط داشتن با همکاران غیرهمجنس و کنترل این ارتباط مثل حرکت بر لبه‌ تیغ است. شما باید شخصیت افراد مختلف را بشناسید و بر آن اساس با آنها رفتار کنید. ممکن است بعضی از رفتارهای شما به سردی بیش از حد یا صمیمیت بی‌اندازه تعبیر شود و برای همکاران شما خوشایند نباشد. ممکن است همکار شما تعریف شما از خود را به حساب پیشنهاد ازدواج بگذارد، پس بهتر است به محض پا گذاشتن در یک محیط جدید اول به رفتار افراد با هم نگاه کنید و حد و حدود روابط را بشناسید. از درددل‌های بی‌دلیل با همکاران غیر همجنس خودداری کنید. دلیلی ندارد آنها جزئیات زندگی شما را بدانند و شما با این کار ناخواسته حق دخالت در زندگی‌تان را به آنها می‌دهید. اگر حس می‌کنید فردی خارج از حد و حدود خود پا گذاشته بهتر است رابطه با او را کنترل کنید یا محترمانه به او تذکر دهید. اگر قصد آشنایی برای ازدواج با یکی از همکارها را داشتید، خارج از محیط کار با او حرف بزنید .
با موضوع شکایت رابطه نامشروع در شرکت ها همراهتان هستیم.

استفاده ابزاری از زنان در محیط های کار که یکی از مصادیق بارز خشونت علیه زنان است که در یکی دو دو دهه اخیر در راستای افزایش حضور زنان در محیط های کاری در جامعه ما ظهور پیدا کرده است.

برخی از شرکتهای خصوصی که تعدادشان کم هم نیست بجای استخدام کارمند، قصد دارند برده جنسی استخدام کنند. اتفاق تاسف باری که هر روز بیشتر از روز گذشته در محیط های کاری گسترده می شود.

جرایم مالی کارمندان دولت

اذیت‌های جنسی در بیشتر جوامع مردسالار افشا شده و همه فهمیدند که هیچ فضایی از مدرسه گرفته تا محل کار و باشگاه‌های ورزشی، در برابر بهره‌کشی‌های جنسی ایمن نیستند و نسل‌هاست که عده‌ زیادی بی‌دفاع و وحشت‌زده در این محیط‌ها به زندگی ادامه داده‌اند.

در نسل‌های گذشته زنان در سکوت خود، آزارهای جنسی را تحمل کرده‌اند. آنها به ندرت درباره این موارد با کسی حرف می‌زدند یا گزارش می‌دادند چون می‌‌ترسیدند شغل یا فرصت پیشرفت حرفه‌ای خود را از دست بدهند.

طلاق به درخواست زن

بر اساس آمارهای جهانی یک سوم زنان شاغل تجربیات ناخواسته‌ای از آزارها یا زورگویی‌های جنسی در محل کار دارند اما کمتر از 10 درصد آن‌ها رسما شکایت کرده‌اند.
اما وقتی زنان با اگاهی نسبت به حقوق خویش با دریافت مشاوره از وکیل متخصص بتوانند برای گزارش دادن آزارهای جنسی پا پیش بگذارند، جریان عوض می شود و افراد می توانند باور کنند که در چنین شرایطی، وکیلی برای حمایت از آن‌ها وجود دارد.

تفاوت خلع ید و تخلیه

 

در این مقاله به دنبال آن هستیم تا توسط وکیل دادگاه ارشاد توصیه‌هایی حقوقی را علی الخصوص به کارفرمایان که بیزینس آن‌ها به علت رفتارهای کارمندان می‌تواند تحت شعاع قرار بگیرید ارایه نماییم تا بتوانند از این طریق محیط کاری خود را در برابر تعرضات جنسی ایمن سازند.

نکات مهم شکایت رابطه نامشروع در شرکت ها

  • چگونه مشخص کنید تماس جنسی در محل کار توافقی بوده یا نه
  • شواهد و مدارک ماجرا را چگونه ارزیابی کنید
  • چگونه معلوم و محرز کنید که محیط کار، ناامن است یا نه
  • ارائه توصیه‌ها و راهکارهای پیشگیرانه و اصلاحی جهت ایجاد یک فضای کار غیرجنسی

آیا شرکت شما در برابر آزارهای جنسی ایمن است؟

شرکت‌هایی که خود را در برابر آزارهای جنسی ایمن می‌دانند خود را در معرض یک فاجعه‌ بالقوه قرار می‌دهند.
مجاز دانستن یا نادیده گرفتن آزار جنسی فقط موجب سوءاستفاده‌های جنسی بیشتر می‌شود.

عدم شناسایی و برطرف نکردن رفتارهای نامناسب، دعوت و مجوزی است برای مشکلات اخلاقی، از دست دادن مشتریان و هزینه‌های مالی و البته آبروریزی اجتماعی. پیامدها رفتارهای نامناسب می‌تواند در راستای اهداف یک سازمان و منطبق با سیاست‌های آن باشد.
خوشبختانه مدیریت سازمان می‌تواند اقداماتی انجام دهد تا یک فضای کار خلاق و کارآمد و به دور از هر گونه آزار و اذیت جنسی فراهم کند.
شکایت رابطه نامشروع در شرکت ها

آزار جنسی در محل کار شامل چه مواردی است؟

1. اظهار نظری توهین‌آمیز که ماهیت جنسی دارد و بیشتر اوقات اتفاق می‌افتد
نشانه‌هایی که مشخص می‌کند آن اظهار نظر به اندازه کافی پرتکرار بوده ‌است که باعث ایجاد محیط کاری خصومت‌آمیز شود، شامل موارد زیر می‌شود:
همان اظهار نظر در موقعیت‌های مختلف تکرار شود.

کارمند هر روز لطیفه یا نظرات دیگری را بشنود.
کارمند از اینکه وارد اداره شود و دوباره آن حرف‌ها را بشنود، نگران باشد.
به ‌طور قطع، واقعیت‌های هر کدام از این شرایط متفاوت است ولی اگر بخواهیم به ‌طور کلی صحبت کنیم، این مدل رفتارها به ‌عنوان آزار جنسی غیرقانونی محسوب می‌شود.

مزاحمت برای بانوان

2. زمانی که بدن یک بار لمس شود و کاملا مشخص باشد
اگر لمس بدن فقط یک بار اتفاق افتاد نیازمند اقدامات قانونی است. بنابراین، حتی اگر یک بار رفتاری بسیار نامناسب اتفاق بیفتد، به‌ عنوان آزار جنسی غیرقانونی به ‌حساب می‌آید.

3. زمانی که بدن به‌ طور ناخوشایندی لمس شود ولی جنسی نباشد
اگر بخواهیم برای این شرایط مثالی بیاوریم مثل زمانی است که فردی در محیطی نادرست دستش را پشت کمر کارمندی قرار دهد و باعث شود آن کارمند احساس ناراحتی کند.